O confruntare epocală

Info utilă pentru toți cei care vor să-și scoată Cazierul judiciar: Teoretic, Cazierul judiciar se eliberează pe loc. Practic, aplicația online de eliberare a cazierelor merge după cum bate vântul. Dacă te nimerești într-unul din momentele nefericite în care e la pământ, poți să depui la ghiseu Cererea pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar. El va fi emis în lipsa ta (când aplicația își revine) și îl vei putea ridica în termen de 3 zile lucrătoare. Cum am aflat asta? Puteți descoperi în această povestire tragi-comică:

Am cunoscut-o. Azi am avut onoarea cu ea: funcționara tipică din birourile de stat. Specimenul cu care m-am confruntat eu poate fi găsit intr-un Birou pentru eliberarea Cazierelor judiciare.

E o doamnă de statură medie, cu părul blond, prins într-o coadă lungă, un model din anii 70. Ne-a uimit pe toți cei 30 de oameni care așteptam la ușă, că a ajuns la timp. A trecut nepăsătoare prin mulțimea care fremăta de nerăbdare, probleme și griji, a intrat în birou și după 5 minute a scos pentru noi, nici mai mult nici mai puțin decât 7 Cereri tip.

Ne-am luptat pe ele cum se luptau oamenii pe vremea lui Ceaușescu la cozile pentru portocale.

I s-au cerut mai multe cereri. Într-o primă etapă n-a vrut să ne dea, ca și cum jumătățile alea de foaie tipărite i-ar fi fost imputate din salariu.

Până la urmă ne-a dat foile, dar în mulțime a început să circule zvonul că “nu funcționează ceva”.

Cu capul plecat în pământ, genul tipic al românului obedient și răbdător, un bărbat a ieșit din biroul ei anunțându-ne că nu funcționează imprimanta și că trebuie să revenim în altă zi (după ce așteptasem o oră, în picioare, într-un soare de te lovea în cap).

Nu merge imprimanta?…

Am intrat și eu în birou să cer lămuriri suplimentare.

“De fapt nu funcționează aplicația, mi-a răspuns funcționara de stat, cu o voce cât se poate de relaxată. Eu n-am ce să fac, eu sunt la program. N-am ce face, eu sunt la program”, repeta ea întruna.

Probabil că gena mea de olteancă transmisă de câteva generații pe linie paternă, și-a făcut efectul. Și vreo două minute n-am știut exact ce se petrece, doar am simțit să-i transmit părerea mea despre prezența ei la program…

Apoi am plecat, cu ziua stricată, alăturându-mă la cine știe câte mii de români care au dat nas în nas cu măreața aplicație online a Poliției Române și au plecat cu coada între picioare.

Cui mi-am vărsat oful?

Mamei mele, o persoană foarte descurcăreață și cu veleități de detectiv care s-a dus la secția de Poliție din raza ei de domiciliu (în provincie) pentru mai multe informații.

Și ce a aflat mama mea? Surpriză! Informația pe care v-am spus-o la început poveștii (pentru eventualitatea că n-ați avea răbdarea să citiți până aici): că puteam să las Cererea la ghișeu, ca să fie rezolvată în lipsa mea, când aplicația e în putere.

Așa că…

Pun mâna pe telefon, sun la secția cu pricina, cer cu blonda respectivă și când îi aud vocea suavă în receptor, o întreb dacă informația primită din provincie e reală.

– E reală, îmi confirmă ea. Eu am oprit mai multe cereri azi dimineață, susține ea cu tupeu.

(În realitate, eu am văzut oamenii plecând de la ghișeu cu foile în mână…).

O întreb:

– Dar bine, doamnă, eu am intrat în birou și am făcut scandal, că nu merge aplicația, că trebuie făcut ceva, etc etc mie de ce nu mi-ați spus că pot lăsa cererea, să se rezolve în lipsa mea?

Și iată răspunsul ei, un răspuns epocal de funcționară de stat:

– Păi dumneavoastră ați intrat să faceți scandal… n-ați spus că vreți să lăsați cererea la mine!!!

Un gând despre “O confruntare epocală

  1. Este nemaipomenit!Nemaipomenit! Ar trebui sa monitorizeze cineva ce spun romanii despre felul in care lucreaza administratia publica. O TARA DE……. As vrea s-o vad pe cucoana respectiva angajata in privat. SI NU NUMAI PE EA….La circa medicala astepti ore pentru ca nu merge soft-ul, la farmacie nu poti sa iei reteta ca nu merge soft-ul… AL MAI-ULUI DE CE SA MEARGA?

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

