Greşeli în promovarea unui magazin online

Te-ai apucat să lucrezi la promovarea magazinului tău online? Foarte bine. După cum ţi-am spus aici, prima etapă şi cea mai importantă este optimizarea conţinutului.

Îţi voi dezvălui şi alţi paşi, foarte importanţi în activitatea de promovare online… dar până atunci vreau să te avertizez asupra unei greşeli pe care proprietarii magazinelor online au tendinţa să o facă la început: graba. Graba de a trage concluzii pripite.

„A trecut o lună de când se lucrează la promovarea SEO a magazinului meu online… Am apelat la o agenţie de marketing şi am investit un anumit buget… Totuşi traficul nu a crescut deloc… Nu cumva am aruncat banii pe fereastră? Oare n-ar fi mai bine să renunţ?”

În niciun caz.

Nu te grăbi să tragi concluzii, după o perioadă scurtă de timp. Ţine în minte deviza pe care ţi-am spus-o aici, şi anume: „Niciun efort nu rămâne nerăsplătit”.

Spre deosebire de promovarea prin Google Adwords şi Facebook Ads, promovarea prin SEO nu aduce rezultate vizibile imediate. Totuşi, tot spre deosebire de ele, promovarea prin SEO aduce rezultate pe termen lung. Acesta este, în realitate, cel mai mare avantaj al promovării prin SEO: în momentul în care obţii o poziţie bună în Google, în mod organic (adică în mod natural, fără să plăteşti în mod direct pentru asta), ai şanse foarte mari să-ţi menţii poziţia o perioadă mai lungă de timp. Cu atât mai mult cu cât continui să faci eforturile care ţi-au adus poziţia respectivă.

Aşadar, în promovarea prin SEO e  nevoie de eforturi susţinute, pe termen mediu şi lung. După principiul: „Cu răbdarea treci şi marea”. Sau altfel spus, cu răbdare şi muncă consecventă, treci de pe paginile din spate ale Google-ului în poziţii din ce în ce mai bune.

Şi, ca întotdeauna când ai de a face cu o activitate pe termen lung, este necesară o strategie:

1. În primul rând, acceptă faptul că rezultatele vizibile nu vor veni imediat. E nevoie de o perioadă de timp începând de la câteva săptămâni la câteva luni, pentru ca traficul în magazinul tău online să crească vizibil, în mod organic. Până atunci, e posibil ca profitul obţinut din vânzările online să scârţâie. De aceea e bine să-ţi asiguri surse de finanţare suplimentare (de exemplu, poţi promova produsele tale prin agenţi de vânzări), astfel încât să poţi susţine afacerea online chiar dacă ea nu aduce, deocamdată, un profit.

2. Este foarte bine să ţii o evidenţă a tuturor cheltuielilor alocate promovării online. Pentru asta poţi să-ţi faci un fişier Excel în care să treci toate plăţile făcute către specialiştii SEO cu care colaborezi: de exemplu, Specialistul de marketing online pe care l-ai angajat sau Agenţia de promovare SEO cu care ai ales să colaborezi.

În felul ăsta o să poţi vedea, negru pe alb, cât ai cheltuit pentru promovarea online. Apoi, pe măsură ce rezultatele vor începe să apară, vei putea face rapoarte şi statistici: profitul obţinut din sumele investite. Aşa vei putea trage concluzii referitoare la eficienţa promovării online. Şi, în cazul în care vei folosi mai multe canale de promovare, vei putea observa care este cel mai rentabil pentru tine.

Aşadar, nu te grăbi să tragi concluzii după doar două-trei săptămâni.

Apucă-te să faci primele rapoarte şi statistici după o lună, două, trei.

În felul aceste o să poţi să-ţi faci o părere realistă asupra beneficiilor obţinute din promovarea online.

Şi încă un sfat: ai în vedere că evoluţia prin promovarea online nu are loc în mod liniar. Dacă în trei luni ai crescut cu 10 % nu înseamnă că în următoarele trei luni vei creşte tot cu 10 %. Există anumite praguri de la care au loc adevărate salturi la nivelul traficului.

De exemplu, faci acelaşi lucru timp de 6 luni de zile (anumite tehnici de promovare online) şi observi o creştere de 10% în primele trei luni şi apoi, brusc, o creştere de 30 %, care rămâne stabilă în timp.

Din momentul în care se produce un astfel de salt la nivelul traficului din magazinului tău online şi, implicit, la nivelul vânzărilor, se poate spune că eforturile tale de promovare online au început să dea rezultate. Este momentul în care poţi să tragi o concluzie legată de rentabilitatea investiţiei tale şi în care se vede că, într-adevăr… „niciun efort nu rămâne nerăsplătit”.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s