SEO pentru promovarea unui magazin online

SEO pentru promovare magazin online

Ce inseamna SEO? SEO este prescurtarea de la Search Engine Optimization. Adica: toate eforturile pe care le faci pentru ca magazinul tau online sa apara cat mai sus in motoarele de cautare, in special in Google. Toate eforturile pe care le faci pentru ca in momentul in care cineva cauta pe Google ceva legat de produsele tale, sa aiba o sansa cat mai mare sa ajunga pe site-ul tau, si nu pe site-urile concurente.

De exemplu: tu vinzi pantofi de piele. Cineva vrea sa-si cumpere pantofi de piele. Cauta cuvintele „pantofi de piele” in Google si site-ul tau apare cat mai sus, ideal ar fi undeva, pe primele doua pagini.

Ce trebuie sa faci pentru a obtine pozitii cat mai bune in Google, pentru cautari care au legatura cu produsele tale?

Primul pas este optimizarea continutului incarcat pe site.

Ce inseamna asta?

Produsele trebuie sa aiba o descriere facuta cat mai bine, din punct de vedere SEO:

  1. Descrierea trebuie sa fie suficient de amanuntita ca sa dea clientului cat mai multe detalii despre ceea ce urmeaza sa cumpere si sa arate Google-ului ca te pricepi la ceea ce vinzi – sa te pozitioneze ca un mic expert in domeniu, astfel incat sa-ti dea punctaj bun la capitolul „Autoritate”.
  1. Totusi, descrierea nu trebuie sa fie foarte ampla, ca sa nu plictiseasca cititorul. Trebuie sa gasesti o justa masura, in functie de produsul promovat. Cu siguranta ca pentru un laptop vei face o descriere mult mai lunga decat pentru o pereche de pantofi.

Daca este un produs simplu, incearca sa scrii macar 2-3 paragrafe text. Daca este un produs mai complex, cum este exemplul laptopului, desigur ca ai mana libera la a scrie un text mult mai cuprinzator – o pagina intreaga.

  1. Originalitatea descrierilor: Cu siguranta ai aflat ca Google-ul penalizeaza continutul duplicat. Asadar, sub nicio forma nu fa Copy-Paste la descrieri de produse de pe alte site-uri care vand aceleasi produse ca tine.

In general, cand este vorba de produse de import, descrierile provin de pe site-urile straine, prin traducere. Este ok. Totusi, ideal ar fi sa mai adaptezi putin textul, sa te joci un pic cu formularea, mai scoti ceva, mai adaugi ceva pe ici pe colo (informatii din alte surse, din cultura ta generala, din specializarea ta pe domeniul respectiv), astfel incat textul final sa fie cat mai diferit de textul tradus. Si sa primeasca un punctaj Google cat mai mare, pentru originalitate.

  1. Foloseste-te de cuvintele cheie. Cuvintele cheie sunt cuvintele care descriu la modul esential produsul tau si pe care un potential client le poate folosi in cautarea lui pe Google, pentru a ajunge pe site.

Exemplu: Sa presupunem ca vinzi o bara LED pentru iluminat profesional de la Proel. Aceasta este sintagma-cheie pe care trebuie sa o repeti in descriere. E bine sa o folosesti de mai multe ori, pe principiul „Bate saua sa priceapa iapa” (in cazul de fata, Google-ul).

Sintagma cheie poti sa o boldesti, pentru a iesi in evidenta. Unii sunt de parere ca boldirea sintagmei cheie ajuta la SEO.

Exemplu de descriere a unui produs folosind cuvintele cheie (pentru un magazin online de natura tehnica – distributie produse de iluminat profesionale):

„Bara LED pentru iluminat profesional de la Proel are versatilitatea si puterea unui proiector LED de putere mare, dar cu o aranjare lineara a sursei de lumina. Sursa de lumina este instalata intr-o bara de aluminiu negru, cu un design modern si usor de utilizat.

Bara LED pentru iluminat profesional de la Proel are 10 LED-uri de 15W un unghi de deschidere de 4 grade. Cand filtrul este inclus, e posibila atingerea unui unghi de deschidere de 25 de grade, cu o raza omogena. Poate fi folosita ca lumina de fundal.

Rama acestei bare LED pentru iluminat profesional de la Proel a fost conceputa pentru o utilizare dinamica. Sistemul de prindere face posibila montarea pe felurite structuri fixe sau pe stalpi”.

  1. De obicei sintagma cheie reprezinta si titlul produsului. In cazul de mai sus: Bara LED pentru iluminat profesional de la Proel.
  1. In final, cand titlul si descrierea produsului sunt pregatite, trebuie sa le incarci in platforma magazinului online. Orice platforma ai folosi, ea trebuie sa-ti dea posibilitatea de a insera separat o serie de cuvinte cheie (etichete) pe baza carora Google-ul va indexa suplimentar continutul tau.

Iata cum poti alcatui seria de cuvinte cheie pentru produsul de mai sus:

– bara LED

– bara LED pentru iluminat profesional

– bara LED pentru iluminat profesional de la Proel

– lumini profesionale

– iluminat profesional

In acest moment, daca te apuci sa faci optimizarea continutului pentru magazinul tau (presupunand ca el contine deja cateva sute de produse), ai de munca lejer pentru cateva luni de zile.

Dar… Nu te speria!

Asta este realitatea promovarii online care, dupa o anumita perioada de timp, iti va aduce o pozitie din ce in ce mai buna in Google.

Tine in minte urmatoarea deviza: „Niciun efort nu ramane nerasplatit”.

Incetuc si cu rabdare vei optimiza continutul intregului site. Pe masura ce vei face asta, vei obtine un punctaj Google din ce in ce mai bun. Asta inseamna: trafic, clienti, bani. Asadar, merita din plin!

Si, ca sa sune mai incurajator, te anunt, ca dupa parerea mea, pasul asta este cel mai dificil. El necesita cel mai mare volum de munca. Pe langa asta, toti ceilalti pasi vor fi… floare la ureche.

 

Un gând despre “SEO pentru promovarea unui magazin online

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s