Cum să scrii un text care vinde

keyboard-621829_960_720

Documentează-te foarte bine despre produsul pe care vrei să-l vinzi

Află toate caracteristicile produsului, studiază concurenţii, vezi ce oferă produsul tău diferit faţă de ceilalţi comercianţi de pe piaţă. Sapă cât poţi de adânc. Nu te opri din documentare până nu simţi că ai devenit un mic expert în domeniu.

Creează o listă amplă cu calităţile produsului tău, apoi tradu-le în beneficii

Clienţii potenţiali nu vor să ştie ce face produsul tău. Clienţii potenţiali vor să ştie ce face produsul tău PENTRU EI. Înainte să te apuci de scris, pune pe hârtie toate calităţile produsului tău, apoi gândeşte-o pe fiecare dintre ele în termenii beneficiilor pe care le poate aduce.

Beneficiile pot fi prezentate dintr-un perspectivă pozitivă (de exemplu: “Acesta este un soft care creşte viteza de procesare a datelor”) sau dintr-o perspectivă negativă (“Acesta este un soft care reduce timpul pierdut cu procesarea datelor”).

Iată un exemplu de text scris foarte bine:

Spre deosebire de tablete, Kindle Paperwhite este concepută să asigure o lectură cât mai plăcută:

  • Fără oglindirea incomodă a luminii pe ecran
  • Se poate ţine cu o singură mână – e cu 30 % mai uşoară decât un mini iPad
  • Bateriile durează săptămâni întregi, nu doar cateva ore
  • Are lumină încorporată, astfel încât să poţi citi fără să-ţi obosească ochii

Alege o tonalitate a vocii potrivită

Foloseşte fraze incitante. Este chiar bine-venită o doză de umor.

Gândeşte-te: dacă ai fi faţă în faţă cu persoana respectivă, ce ton al vocii ai folosi? Încearcă să foloseşti aceeaşi tonalitate şi în textul tău.

Verifică nivelul de angajare

Urmăreşte să-l angajezi pe cititor în informaţiile pe care le prezinţi. Textul nu trebuie să fie focalizat pe companie, ci pe client – de aceea urmăreşte să foloseşti cât mai mult cuvântul “tu”, în loc de “eu”, “noi”, “compania noastră” etc.

Caută să înlocuieşti frazele generice cu detalii specifice

Detaliile specifice cresc credibilitatea. De exemplu: “Un sistem de Client Service excelent” este o frază generică ce nu sună foarte credibil. În schimb: “Soluţionăm orice problemă în 24 de ore” este o frază mai specifică şi foarte credibilă.

Ori de câte ori poţi, include cifre, pentru ca ele reprezintă fapte concrete si atrag atenţia cititorului.

Aşadar… spor la scris şi vânzări maxime!

Un gând despre “Cum să scrii un text care vinde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s