Prima ninsoare mare pe anul ăsta, prima defecţiune la Metrorex

metrouCe frumos e să ningă afară şi tu să stai în pat, înfofolit în aşternuturi! Dar ce trist când trebuie să zvâcneşti din pat, cu ochii pe ceas, să ajungi cât mai repede la muncă…

Noroc cu Metrorex! Ce modalitate mai comodă de-a călători? În timp ce alţii claxonează la semafoare şi se înjură printre dinţi şi geamuri întredeschise, tu introduci molcom cartela magnetică în validator. Te îndrepţi spre peron, acolo unde mijlocul de transport care soseşte din cinci în cinci minute, pe ceas, o să te poarte la destinaţie. În timpul ăsta, gândurile tale aburinde de la cafeaua de dimineaţă cutreieră în voie.

„Urmează staţia Mihai Bravu cu peronul pe partea dreaptă” se aude în microfon.

La Unirii schimb şi îmi fac vânt spre Berceni. Visez în voie, în timp ce degetele vecinilor alunecă pe touch-uri fidele Facebook-ului de dimineaţă.

„Ce mişto, mă gândesc în sinea mea. Afară e potop, oamenii se calcă pe cauciucuri, zici că a venit sfârşitul lumii, iar în metrou e aşa de bine şi de cald, că zici că nu s-a-ntâmplat nimic”.

„Trenul staţionează în staţia Tineretului, deoarece sunt defecţiuni tehnice pe linie, mă trezeşte vocea conductorului. Rămânem aici până la noi ordine”.

Brusc, un parfum de stupoare se răspândeşte prin vagoane. Mă uit în jur, lumea joacă rolul unei indiferenţe aparente. Vreo patru-cinci coboară grăbiţi.

Trenul se pune iar în mişcare. Aud o răsuflare uşurată pe scaunul din dreapta.

„Între Constantin Brâncoveanu şi Berceni nu se circulă, deoarece e o defecţiune la instalaţia electrică”, se aude un nou anunţ în staţia Eroii Revoluţiei.

Mai coboară vreo cinci.

Să cobor, să nu cobor?…

Numai gândul de-a ieşi în frig şi de-a căuta un taxi printre troiene, îmi face părul măciucă. Îmi adun poşeta în braţe şi mă lipesc de scaun, de parcă aş avea fundul uns cu Super Glue.

În cabina mecanicului se aude o voce agitată care transmite indicaţii despre circulaţia pe traseu. „Să se întoarcă la Unirii, să se întoarcă la Unirii”, repetă vocea hotărâtă.

Din nou, trenul se pune în mişcare. Şi, surpriză mare, între Eroii Revoluţiei şi Constantin Brâncoveanu se opreşte complet. În tunel. Acolo unde ştii sigur că, oricât de disperat ai fi şi oricât ţi-ai dori să ieşi afară, la aer proaspăt,  n-ai cum s-o faci. Acolo unde simplul anunţ că „e o defecţiune la instalaţia electrică” dobândeşte nuanţe nebănuite: „Defecţiune la instalaţia electrică… un scurt-circuit?… un incendiu?… un nou Colectiv, în miniatură?…” Mintea mea începe să genereze scenarii. Hollywood-ul e mic copil.

Nimeni din vagon nu face nicio mişcare, nu se schiţează vreun gest neobişnuit. Şi totuşi simt un fior de groază care ne trece pe toţi, din cap până-n picioare.

Îmi înjur în gând lenea care m-a împiedicat să cobor la staţia anterioară.

„Şi dacă mor azi?” mă întreb în sinea mea şi mi se pare aşa nefiresc să mori într-o zi care părea aşa obişnuită. Chiar aşa, fără o avertizare, fără un semn?

După o vreme, trenul se repune în mişcare şi suntem duşi în Constantin Brâncoveanu unde suntem rugaţi să coborâm, ca la un capăt de linie.

Pe peron, întuneric. Ne înghesuim unii în alţii bâjbâind pe scări ca şobolanii.

Noroc cu nişte felinare de incendiu (pe care nu le-am observat până acum), care merg pe bază de acumulatori şi mai aruncă stropi de lumină. Cum, necum, ajungem la suprafaţă.

N-am constatat panică, furie, prea multe comentarii, doar o grabă imensă de a ieşi cât mai repede afară.

Mereu m-am gândit că fobia soră-mii de a nu se urca, sub nicio formă în metrou e o prostie. Se temea ca nu cumva, prin acel probabilistic de 1 la un milion să se petreacă ceva neprevăzut şi să rămână blocată în tunel, cu spaima-n gât. Eu am nimerit probabilisticul ăla de 1 la un milion. Am dat nas în nas cu el azi dimineaţă!

Un gând despre “Prima ninsoare mare pe anul ăsta, prima defecţiune la Metrorex

Lasă un răspuns

