Să cânte muzica!

La prima vedere ai fi spus ca e doar un pusti. Dar nu. Nu dupa cum mergea pe strada, cu capul sus, pieptul  in fata si privirea ridicata. Si, mai presus de toate, cu acel element care parca facea din el un alt om: o cutie de marime medie, de carton. Cutia pretioasa de care nu s-ar fi despartit nici in ruptul capului. O tinea strans, cu grija, ca si cum ar fi vrut sa arate lumii intregi ce continea: niste casti.

Dar nu orice fel de casti. Ci mari, profesionale. Si nu orice fel de casti profesionale. Ci rosii. Rosii ca ouale de Pasti de la bunica, de care imi aduceam cu melancolie aminte in acea zi insorita de la sfarsitul lui mai.

casti

Dar s-o lasam pe bunica si sa revenim la castile lui. Bineinteles ca in mintea mea a aparut instant o intrebare existentiala: de ce nu o punga? O punga mare de plastic, luata de la orice magazin de pe traseu, in care sa pozitioneze, in conditii de deplina siguranta, cutia cu casti?

Oare se bucura sa arate lumii intregi proaspata lui achizitie? Sau pur si simplu nu se sinchisea de privirile care, ca ale mele, poposeau curioase pe castile rosii?

Mi-l imaginam pedaland pe o bicicleta, cu castile arzandu-i pe urechi. Sau in parc, alergand, gafaind cu tricoul transpirat pe spate, cu atentie, sa nu le zgaltaie prea tare. Sau pe munte, urcand pe o poteca umbrita de copaci, cu tenisi rosii in picioare si un rucsac asortat in spate.

Si atunci in mintea mea a mai aparut o intrebare, depanata printre ganduri: cine? Cine il facea asa de mandru pe pusti?

Am asteptat cu rabdare metroul si m-am urcat, cu picioarele tremurand de emotie, pe urmele lui. S-a asezat pe scaun, m-am apropiat discret. M-am agatat de o bara la intamplare si mi-am pironit privirea asupra cutiei de carton. Si apoi, cu ochii impaienjeniti, asa cum faceau poate si ceilalti pasageri care observasera bucuria lui imposibil de ascuns, am silabisit in mintea mea brandul care il facea atat de fericit: PROEL.

Lasă un răspuns

