Dilema

De curând, o prietenă de-a mea şi-a pus ochelari. E disperată. Cică nu-i stă bine, că arată ca o tocilară, ea care n-a pus mâna pe o carte în viaţa ei! 1

E blondă, înaltă la 1.70 şi nu mai vrea să audă de lentile de contact. Că sunt greu de găsit. Ba le pierde prin casă, ba nu reuşeşte să le pescuiască din ochi.

Aşa că a renunţat la lentile şi a virat către ochelari.

Şi ieri după-amiază s-a întâmplat tragedia…

M-a sunat pe la şase. Plângea, îngropată într-o tavă cu plăcinte. Mi-a povestit că, pe când se întorcea de la sala de lectură, pardon, de fitness, a găsit în cutia poştală o scrisoare. Roz. Parfumată. Mai ceva ca în Caragiale. Un anonim din vecinităţi i-a scris:

1Frumuseţea ta mă fascinează. Mă gândesc tot timpul la tine. Când îmi arunci o privire din balcon, simt că am pentru ce să trăiesc. Mă vezi? Sunt aici. Sunt al tău…”

După ce a terminat de citit, cinci minute am ţinut moment de reculegere, să plângă în voie. Zicea că în viaţa ei n-a primit o scrisoare mai jignitoare. „Auzi ce scrie ăsta! “Mă vezi…”. Adică mă face chioară şi mioapă. Sunt urâtă. Ţi-am zis eu! Cu ochelarii ăştia nu pot să trăiesc!”

Am încercat s-o conving că un mascul din blocul de peste drum, oricare ar fi acela, începând de la directorul de marketing de la Ikea până la vreun golan care bate mingea pe maidan, nu şi-ar bate capul să scrie o scrisoare de dragoste fără un motiv întemeiat. Gen: i se pare o tipă faină. O adoră. O place sau măcar vrea să i-o pună.

Nu s-ar obosi să cumpere de la librărie hârtie roz – mai degrabă şi-ar lua o bere şi s-ar aşeza în faţa televizorului.

Nu şi-ar stoarce creierii pentru un strop de romantism.

Şi nici nu şi-ar risca pielea să pătrundă (prin efracţie) până la cutia ei poştală şi să-i strecoare scrisoarea fără să-l vadă nimeni.

Până la urmă, am convins-o. A fost mai greu, dar a meritat. Noroc cu minutele nelimitate în reţea. Undeva, către miezul nopţii, a înghiţit ultima bucată de plăcintă. S-a oprit din plâns şi m-a întrebat cu o voce tremurândă:

– Şi dacă mă cere de nevastă, ce fac? Să accept?…1

 

Lasă un răspuns

