Manifest pentru curatenie

strada1                                                                     Postarea asta o sa fie scarboasa. Cui nu-i plac postarile scarboase, sa se opreasca aici. Nu mi-am dorit-o asa. Dar asa a iesit. Scarboasa. Eu pur si simplu nu am putut sa tac. E un manifest pentru curatenie, sa dispara o data, domle’, toate adunaturile alea de scuipati de pe strada!

Despre ei o sa scriu. Despre scuipati. Si despre cum imi vine sa vars de fiecare data cand imi apare unul in cale. In medie, cam in fiecare minut.

Mergi cativa pasi, scuipatul. Mai mergi un pic, alt scuipat. Sunt ca bornele kilometrice care iti arata cati metri ai mai parcurs.

Sunt si indicatori pentru starea vremii. O zi in care ii vezi peste tot este, de obicei, o zi frumoasa. Daca nu sunt peste tot, inseamna ca ploua.

 

Cu alte cuvinte, cand ploua de sus, e bine, e curat pentru toata natiunea. Nasol e cand ploua doar din gura unora. Si mai si tuna si trazneste inainte. Ca ii auzi cum se pregatesc, cum isi aduna scuipatii din adancul gatlejului, incat ti se face parul maciuca. Parca ar vrea sa-si scuipe si amigdalele afara.strada3

De fiecare data cand ii aud pregatindu-se sa improaste asfaltul cu un strat nou de umezeala, am un reflex involuntar sa ma feresc. Tot imi vine sa intorc capul, sa ma asigur ca domnul scuipat nu aterizeaza pe pantalonul meu. De la oamenii astia nu stii la ce sa te astepti. Nu stii cat de exacta le e tinta.

Se spune despre femei c-ar fi o specie superioara. Ne-scuipatul ar putea fi un motiv. Cum de ele nu gasesc o voluptate in a-si imprastia salivele pe jos?

Cum spuneam, unii sunt indicatori de vreme – aia uscati inseamna c-a fost seceta in ultimele zile. Si sunt si indicatori de anotimp. Cand se indesesc pe strazi, de obicei e semn ca suntem la trecerea dintre temperaturi. Ori e primavara, ori e toamna tarziu.

Propun o lege pentru interzicerea scuipatilor de pe strazi. Ne vedem “joi” la miting?…

 

 

Lasă un răspuns

