Cum imblanzesti o limba salbatica

Tabloul din sufragerie pare un fel de Grigorescu uitat în ploaie. Carul cu fân pe un drum de tara. Doar ca fânul, disperat, a dat bir cu fugitii din peisaj. Si în locul lui a ramas un maldar de bolovani. Sau de pepeni. Nu mi-am dat seama niciodata exact.
– Rembrandt?… o întreb eu cu un aer inocent.
Se înroseste din cap pâna în vârful papucilor de casa.
– Mihail Radovici, un vecin, îmi explica ea, cu placa dentara tremurând de emotie.
– Doar l-ai mai vazut de atâtea ori, ce-ti veni? izbucneste nevasta-mea, uimita.
Tac si ma îndrept linistit spre locul supliciului: masa acoperita cu un mileu crosetat, pe care troneaza doua farfurioare cu dulceata de cirese amare. Adulmec îndelung, pofticios maclavaisul închis la culoare.
Placa tremura mai tare, cutremurator, într-un fel de zâmbet.
Trag aer în piept, fixez cu privirea un joc de Scrabble din biblioteca si încep sa îndes ciresele pe gât. „Câte cuvinte se pot face din sase litere… C. I. R.E.S.E. „ A cersi?”… Nu merge”. La fiecare încercare, mai iau o gura de maclavais.
– Sirop vrei? Am un sirop de brad exceptional!…
Îndur si siropul, ca un martir. Unu, doua pahare… La al treilea ma opresc, ca nu mai gasesc combinatii de litere corente.

Într-un final, când maruntaiele mele chinuite tremurau pe sub camasa, nevasta-mea m-a privit uluita, în timp ce taranul din tablou se tavalea de râs pe bolovanii lui. Papucii de casa au disparut în dormitorul de alaturi si de acolo s-a auzit o voce abia soptita:
– Ai vazut, Gogule, ce baiat de treaba s-a facut ginerele nostru… Sa mai zica cineva ca-i un ticalos si un terchea-berchea! Ce daca-i în somaj si îl tine fie-mea pe banii ei! Si ce daca nu-i bun la pat si trebuie sa-l însele cu vecinul de la doi?… Nu conteaza! Daca-i place dulceata mea de cirese amare, i-am iertat toate pacatele!

Lasă un răspuns

